درصورتیکه با دنیای دیجیتال مارکتینگ آشنا باشید، میدانید که اعتنا بر روی جزئیات بسیار اساسی میباشد چون نسبتاًً امروزه هر شخصی که یک وبسایت یا این که کانال اجتماعی را اداره مینماید با کلیت بازاریابی دیجیتال شناخت دارد، البته تمرکز بر روی جزئیات است که او را به توفیق میرساند.
دنیای دیجیتال مارکتینگ هر روز در هم اکنون بسط میباشد آموزش سئو مشهد و شما تحت عنوان شخصی که دراین عرصه فعالیت مینماید، بایستی خویش را مکلف به یادگیری جدیدترین طرزها و متدهای بازاریابی دیجیتال کنید. فرقی ندارد که رئیس تیم بازاریابی دیجیتال، متخصص ساختوساز و بازاریابی محتوا، متخصص بهینه سازی و بهینه سازی وبسایت و ... میباشید. داشتن داده ها بهروز برای گسترشتان ضروری میباشد.
با این هم اکنون، پژوهش مداوم مطمئناً امری آموزش سئو در مشهد وقتگیر میباشد و قادر است برنامهی کاری شمارا مقداری مختل نماید. براین اساس می بایست با استعمال از ترفندهایی فرصت خویش را به شایسته ترین صورت رئیس فرمایید.
اذن بدهید اصل نوشته ی علمی را بیان کنم. گوگل، خیر صرفا تحت عنوان مطرح ترین پلتفرم تبلیغات و بازاریابی، بلکه تحت عنوان شایسته ترین موتور جستجوی دانا نقش مهمی در معاش ما دارااست. اینک در صورتیکه شخصی میباشید که در وب کار تجاری دارید و از اینراه تامین زندگی میکنید، عنایت گوگل برایتان دوچندان می گردد.
به لحاظ اینجانب، هر شخصی که به نوعی در فقیه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کند (به خصوص متخصص seo و بازاریاب محتوا) بایستی گوگل را مثل کف دستش بلد باشد!
شاید فکر کنید که به کارگیری از گوگل چندان مشقت بار وجود ندارد و فقط کافیست آن چه در ذهن داریم را در گوگل تایپ کنیم و دکمه کاوش را فشار دهیم. ممکن است این برداشت برای یک کاربر معمولی گوگل صحیح باشد، البته برای شخصی که به صورت تخصصی در وب فعالیت مینماید این سیرتکامل وجود ندارد. خوب است بگویم که جستجوی ماهر در گوگل خویش، یک تخصص هست.
مطمئناً برای شما هم اتفاق افتاده که عبارتی را در گوگل کاوش کردهاید، اما نتیجه ها دلخواهتان را در 3 کاغذ ابتدایی پیدا نکردهاید. این یکی مشکلات گرانقدر گوگل هست که برخی از تارنماهای نامرتبط و گاهاً اسپم را در نتیجه ها کاوش اکران میدهد.
خب، در اینگونه حالت چه باید کرد؟ 10 برگه ابتدایی نتایج جستجوی گوگل را مجموع کاوش کنیم؟ نه! این عمل بسیار خسته کننده و زمانبَر هست. درین شرایط، کافیست بدانید چه گونه باید در گوگل کاوش کرد. با استعمال از اپراتورهای کاوش گوگل (Google Search Operators) خیر صرفا فرصت جستجوی خویش را کاهش میدهید، بلکه حاصل ظریفخیس و مرتبطتری نیز اخذ خواهید کرد.
به کار گیری از اپراتورهای جستجوی گوگل به هیچ عنوانً دشوار وجود ندارد و شما می توانید به راحتی از آنها در جستجوهای روزانهتان استعمال فرمائید. چهگونه؟ خب، پیرو همین نوشته ی علمی به شما فراگیری میدهم که جستجوی ماهر در گوگل چهطور جاری ساختن می گردد.
اپراتورهای جستجوی گوگل (Google Search Operators) چه میباشند؟
گوگل، اپراتورهای کاوش را این چنین تمجید نموده است:
علائم، کدها و کلماتی که در جستجوی خویش وارد می کنید تا حاصل ظریفتری را اخذ فرمایید.
در واقع، اپراتورهای کاوش، میانبرهایی برای اخذ حاصل ظریفخیس می باشند. زمانی که شما از اپراتورهای کاوش استعمال میکنید، در واقعیت به گوگل میگویید که نتیجه ها کاوش را به صورت خاصی غربال نماید. بدین ترتیب، به مکان آنکه صفحه های زیادی از نتایج جستجوی بی ربط به دست آورید، تنها تعداد پاره ای پیوند مرتبط را در حاصل جستجوی گوگل اخذ خواهید کرد.
ولی ناگفته نماند برای اینکه اپراتورهای کاوش به خیر و خوبی به یادتان بماند، بهتر میباشد در لحظه آنهارا آزمون کنید چون تعدادشان معدود وجود ندارد!
همینطور، بایستی یاد آوری کنم ممکن است همگی این اپراتورهای کاوش در جستجوهای فارسی کار نکنند یا این که به جهت فقر محتوای فارسی در وب، حاصلشان ملموس نباشد. به همین دلیل عملکرد کردیم نمونههای بیان شده درین نوشتهیعلمی از هر دو گویش فارسی و انگلیسی باشد که خب، در صورتیکه در ادامه محتوای بهروز و تخصصی به دیگر لهجهها می باشید، برایتان فرق چندانی ندارد.
ولی تا به فعلا گردیده بهاین تصور کنید، که اولی حاصل گوگل، بر چه مهم آرم داده می شوند؟ به طبعً کلیپ تحت را تماشا کنید.
در صورتی می خواهید، ذیل و بم گوگل را حافظه بگیرید و با مبجث بهینه سازی بیشتر آشنا گردید، قطعا به شیت «آموزش سئو» در تارنما نوین محرمانه بزنید. ما درین برگه مرحله به مرحله تا وصال به بالاترین سکو گوگل، با شما هستیم.
درپی خواهید روئت کرد اپراتورهای جستجوی گوگل، چه گونه جستجوی ماهر در گوگل را میسر مینمایند.
اخذ مجموع نتایج گوگل
به صورت بی آلایش، بیشتر یوزرها درپی همۀ نتیجه ها کاوش میباشند. برای این فعالیت کافیست عبارت متبوع خویش را در گوگل کاوش فرمائید.
چطور با پرده سبز، پس زمینه ویدیوهایمان را حذف کنیم؟مطلقا بخوانید: چطور با پرده سبز، بگراند ویدیوهایمان را حذف کنیم؟
اپراتورهای جستجوی گوگل Google Search Operators چه میباشند؟
یافتن نتیجه ها مربوط به یک واژه و کلمه کلیدی (اپراتور نقل قسم \\\\\\\" \\\\\\\")
فرض کنید قصد دارید درباره گوشی آیفون در گوگل کاوش نمائید. مثلا عبارت موبایل آیفون 6 را در گوگل کاوش میکنید. به حاصل کاوش اعتنا کنید:
یافتن حاصل مربوط به یک کلمه و واژه کلیدی (اپراتور نقل پیمان \\\\\\\" \\\\\\\")
با یک نگاه سطحی به نتیجه ها کاوش، متوجه می شوید که تک تک نتایج نشان داده گردیده لزوماً به تلفن همراه آیفون 6 مرتبط نیستند. برای مثال یکی از پیوندهای این کاوش، درباره گوشی آیفون 6 اس میباشد. در صورتی نتوانید در جستجوی خویش ظریف باشید، مطمئناً پاسخی که به دنبالش میباشید را پیدا نخواهید کرد.
خب، یک کدام از نحوههای جستجوی ماهر در گوگل استعمال از نشان نقل عهدوپیمان\\\\\\\" \\\\\\\" است. قرار دادن کلمه کلیدی بین نماد نقل عهد و پیمان به گوگل می گوید فقط نتایجی را علامت دهد کهاین واژه و کلمه کلیدی در آن مستعمل می باشد.
به این ترتیب بهره جستجوی شما به صورت پایین شود:
آیا شما نیز در گفت و گو seo (بهینه سازی) مبتدی و تازه کار میباشید؟ آیا اخیرا با مضمون سئو وب سایت برای موتورهای کاوش گر آشنا گردیده اید؟ آیا عشق و علاقه دارید علم و داده ها بیشتری در این باره حصول فرمائید؟ راهنمای بهینه سازی برای اشخاص مبتدی و تازه کار بیشتراز سه میلیون توشه به وسیله خوانندگان وبسایت Moz گزینه رسیدگی قرار گرفته میباشد و داده ها کاملی را برای تبدیل شدن به یک کارشناس seo در دست شما قرار خواهد بخشید. توصیه میکنم به طبعً این نوشته ی علمی 10 فصلی را بازرسی فرمائید.
seo چیست؟
seo یا این که seo برای موتورهای کاوش یک چاره بازاریابی میباشد که بر روی چشم شدن وبسایت در نتیجه ها طبیعی (غیر مبلغی) موتورهای جستجو گر تمرکز می نماید. بهینه سازی در برگیرنده ارکان فنی و خلاقانه میباشد که یک وبسایت برای بهبود جایگاه بندی، خریداری کردن ترافیک بیشتر و ارتقاء دوراندیشی در زمینهی مارک خویش به آن ها نیاز خواهد داشت. همانگونه که میدانید (شاید هم خیر!) seo در برگیرنده مفاهم بخش اعظمی میباشد. از کلماتی که در وب سایت خویش آیتم به کار گیری قرار می دهید تا نوع پیوند هایی که دیگر تارنما ها به آموزش سئو در مشهد وب سایت شما میدهند، تمامی بر روی seo تاثیرگذار میباشند. در بعضی مفاد، seo صرفا روشی میباشد که از روش آن، موتورهای کاوش گر میتوانند ساختار وب سایت شمارا فهم و شعور نمایند.
بهینه سازی یا این که seo تارنما فقط برای طراحی وب هایی که موتور کاوش پسند باشند، به فعالیت نمی رود. از بهینه سازی اساسا، برای خوب کردن تجربیات کاربری بازدید کنندگان یک تارنما نیز استعمال میشود. در ، ما معتقد هستیم که همه این جوانب می بایست به نیکی در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا وبسایت شما بتواند شایسته ترین کوشش را از نظر seo داشته باشد.
به طور تقریبً همۀ عامل ها اساسی در بهینه سازی، دراین راهنما گفته شده میباشد. از یافتن لغات کلیدی قابل قبولی که ترافیک بیشتری را به سمت تارنما شما روانه می نماید تا یادگرفتن های مایحتاج برای پیوند بیلدینگ و در غایت، سئو تارنما برای موتورهای کاوش گر! همۀ این مفاد به لهجه بی آلایش، دراین راهنما ذکر خواهند شد. در حالتی که فکرمیکنید هیچ کدام از این مفاد را به نیکی فهم و شعور نمیکنید یا این که اطلاعاتی درباره ی آنها ندارید نگران نباشید، شما فقط نیستید. اکثری از وبمسترها و صاحبان تارنما ها، داده ها چندانی دربارۀ seo ندارند و ما قصد داریم درین راهنما به شما یوزرها عزیز یاری کنیم.
چرا تارنما اینجانب به بهینه سازی نیاز دارااست؟
بیشتر ترافیک سایت ها به وسیله موتورهای کاوشگر بزرگی همانند گوگل، بینگ و یاهو دفاع می گردد. اگرچه رسانه های اجتماعی و بقیه تارنما ها میتوانند در ساخت ترافیک برای تارنما دخیل باشند البته موتورهای کاوشگر بزرگترین و اولین نحوه برای گشت و گذار و جستن منابع اطلاعاتی برای یوزرها وب به شمار میآیند. این یک حقیقت میباشد و فرقی نمی نماید که تارنما شما چه نوع داده ها، سرویس ها، تولیدات یا این که محتوایی را در مشت یوزرها قرار میدهد.
موتورهای کاوش گر بسیار اختصاصی بفرد می باشند چون میتوانند ترافیک هدفمند برای وبسایت شما مدد نمایند به دلیل آنکه یوزرها در موتورهای کاوش گر دقیقاً بهدنبالِ مال یا این که محتوایی می باشند که شما ارائه میکنید. موتورهای کاوشگر را می قدرت همچون یک بزرگ راه در لحاظ گرفت که روش را برای یوزرها هموار میسازند. چنانچه موتورهای جستجو گر نتوانند محتوای تارنما شمارا پیدا نمایند یا این که محتوای شمارا در مقر داده خویش اضافه کنند، مطمئن باشید فرصتی باورنکردنی را برای خریداری نمودن ترافیک بیشتر (و در غایت مشتریان بیشتر) از دست داده اید.
کوئری کاوش - کلماتی که یوزرها در نوار کاوش تایپ می نمایند را کوئری کاوش می نامند. این کوئری ها از التفات بالایی برخوردارند. تجربیات نماد میدهد که ترافیک نتایج از موتورهای کاوشگر قادر است اندازه توفیق یک سازمان را انتخاب نماید. ترافیک هدفمند به یک تارنما قادر است درآمد، محبوبیت و چشم شدن یک کسب و کار را به یاروهمدم داشته باشد. سپرده گذاری بر روی seo، نرخِ رجوع و برگشتِ باورنکردنی ای در مقایسه با بقیه طرز های بازاریابی و تبلیغات داراست.
در قسمت پیشین، اصول و روند کلی اجرای پست مهمان معکوس را بررسی کردیم. اکنون میخواهم 5 ایده بهتر را به شما معرفی کنم که به کمک آن میتوانید محتواهای متفاوتی به روش پست مهمان معکوس تشکیل داد فرمایید. (البته به امداد خلاقیتتان می توانید ترفندهای بیشتری به کار ببرید!)
در همین راستا سفارش میکنم مسلما ترفندها و ایده های این بخش را رسیدگی نمائید و در صورت رغبت از آنها به کار گیری کنید :
1) مصاحبه تک نفره
پست مهمان معکوس حتما نباید متن محور باشد! شما میتوانید از فرد اینفلوئنسر درخواست فرمائید که با شما رای زنی ای اعمال دهد و آن مصاحبه صرفا بر روی وبسایت شما منتشر شود!
درباره اجرای پست مهمان معکوس بدین صورت تعدادی آموزش سئو در مشهد نکته وجود دارد :
مذاکره بسته به ذوق شما می تواند ویدیویی، صوتی و یا متنی باشد. ولی توصیه من این می باشد که این مصاحبه را به صورت ویدیویی اجرا دهید، به دلیل آن که به راحتی میتوانید آن را به پادکست تبدیل فرمائید و همچنین میتوانید متن آن را دستیابی فرمایید و یک پست بلاگ بی نظیر ایجاد فرمائید!
در این روش چون فرد مقابل برای شما محتوا نمی نویسد، می توانید با رغبت خود کاغذ تارنما خود را به نه سئو کنید!
نکته : در صورتیکه به خیر بتوانید صفحه مربوطه را در سایت خود سئو نمائید، میتوانید با نام فرد اینفلوئنسر در موتورهای جستجو مرتبه استحصال فرمایید!
شکسپیر و دوست مشهورش در درحال حاضر نوشیدن آب پرتقال و آب آلبالو
2) رای زنی چندنفره
سیاق کلی این ترفند همانند مورد قبل می باشد، اما در این مورد می توانید تعداد مشخصی سوال (ترجیحا 2 تا 3 مورد) آماده فرمایید و به جای یک نفر، آن را از چندین نفر بپرسید!
این حرکت به مراتب از یک گفتمان تک نفره معمولی تر است.
چرا؟
چون تنها کافی است تعدادی سوال محدود فراهم کنید و آن را برای تعدادی از اینفلوئنسرها ایمیل نمایید و از آنها درخواست فرمایید تا در چند خط پاسخ شمارا بدهند. مطمئن باشید در این نحوه سریع تر نتیجه می گیرید.
در مرحله آتی تنها کاری که می بایست بکنید این هست که همه پاسخ ها را در یک شیت قرار دهید و آن صفحه را بهینه سازی نمایید.
این طریق تعدادی مزیت فوق العاده گرانقدر داراست :
معمولا در این نحوه نیاز به پرداخت هزینه و یا ارائه هیچ خدماتی ندارید! البته برای این که بتوانید رابطه زمانبر مدتی با افراد تولید کنید، می توانید در انتهای کار به آنها یک هدیه بدهید.
درین طریق بازدیدکننده های فوق العاده زیادی از سوی یکسری اینفلوئنسر به سمت سایت شما می آیند و بنابراین می بایست مراقب باشید هاست شما از کار نیافتد!!! همچنین در این شیوه شانس بسیار بیشتری برای جذب بک پیوند های طبیعی دارید.
کیفیت محتوای این صفحه نسبت به یک رای زنی تک نفره بسیار بیشتر خواهد بود و سئو کردن این ورقه به مراتب ساده تر می باشد!
3) تولید محتوای برمبنای اطلاعات و داده ها
این ترفند همانندی زیادی به گزینه قبل داراست. در این تکنیک جای این که چندین سوال بپرسید، میتوانید از آنها درخواست ارائه آمار و اطلاعات در یک آیتم خاص بکنید و از مجموع آنان خودتان یک پست تولید کنید.
به عنوان مثال میتوانید از مدیر یک سری وب سایت تبارک در یک مورد خاص بخواهید تا میانگین نرخ کلیک آدرس اینترنتی های تبلیغاتی خود را به شما بگویند. بعد از آن به کمک این اطلاعات در کنار یکدیگر میتوانید یک نوشتهعلمی تحقیقاتی بنویسید و از داده ها و آمارهای موثق به کارگیری فرمایید.
حتما بخوانید: کجا لینک بسازیم؟ – 17 منبع بکر برای ایجاد کرد بک لینک
اما توجه کنید که بسیاری از کسب و کارها به راحتی اطلاعات و داده های خود را در اختیار شما قرار نمی دهند! به همین عامل لازم هست با افراد زیادی ارتباط برقرار نمائید تا در نهایت تعدادی از آنان پاسخ شما را بدهند.
در نهایت بعداز اینکه یک نوشتهعلمی جامع و کیفیت عالی ساخت و ساز کردید، میتوانید آن را به افرادی که در ساخت آن شرکت کرده اند بفرستید و از آنها بخواهید که در صورت امکان آن را به اشتراک بگذارند. دراینحالت می توانید بازدید و اعتبار زیادی دستیابی نمائید.
4) ثبت حیث و نگرش درباره خدمات/فرآورده
این شیوه اکنون در اکثر وبسایت هایی که خدمات ارائه می دهند، در در حال حاضر اجراست.
دراین طریق شما خدمات یا تولیدها خود را به اینفلوئنسرها ارائه میکنید تا در قبال آن یک بینش چندخطی برای شما ثبت کنند.
دراین روش نسبتاً هیچ بازدیدکننده و بک لینکی دریافت نخواهید کرد اما سبب اتکا سازی بیشتر برای عده ای میگردد که به تارنما شما مراجعه می کنند.
5) همکاری دو طرفه
شاید هم اکنون شما در موضوع کاری خودتان از اعتبار بالایی برخوردار باشید. در صورتیکه چنین باشد، ممکن است جستن شخصی که از شما معتبرتر باشد کمی دشوار بنظر برسد. در اینحالت یک زمان دیگر پیش روی شماست!
شما میتوانید درپی فردی بگردید که از نظر اعتبار و محبوبیت در موضع شما باشد و یک پست مشترک با او بنویسید! این گونه از پست ها برای هر دو طرف بهره دارااست.
در صورتیکه چنین محتوایی توسط هر دو نویسنده پروموت شود، شانس بسیار بالایی دارد تا ویروسی گردد و مطمئنا خواهید مشاهده کرد که در مجموعه ها و کانال های تلگرامی دست به دست می چرخند!