جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

جامع ترین وبلاگ تخصصی آموزش سئو در مشهد

اشتباهات رایج در استفاده از تگ hreflang


فولدر SITEMAP

فولدر SITEMAP این قابلیت و امکان را دارااست که تگ Hreflang را در آن وارد فرمایید تا ترجمه‌های متفاوت صفحه های از هم متمایز شوند. مزیت این شیوه در آسانی و منظم ‌بودن آن میباشد. دیگر نیازی وجود ندارد برای اضافه‌ کردن هر ترجمه تازه از ورقه، تگ Hreflang آن را به هدر آحاد صفحه ها شبیه اضافه نمائید. بلکه کد آن را یک توشه در فولدر SITEMAP وارد میکنید. نکته دیگری که بایستی مدنظر داشته باشید، این میباشد که اضافه‌ کردن تگ‌های Hreflang گوناگون به هدر صفحه های می تواند سرعت بارگیری آنها‌را تحت بیاورد، ولی اضافه ‌کردن آن‌ها به SITEMAP تاثیری بر سرعت   آموزش سئو مشهد   صفحه های نخواهد داشت.

ایرادات رایج در به کار گیری از تگ hreflang
بعد از یادگرفتن روش استعمال از تگ Hreflang موردنیاز میباشد دقت داشته باشید رعایت ‌نکردن برخی مورد ها قادر است سبب بروز اشتباه در به کار گیری از تگ Hreflang خواهد شد. در‌این قسمت از نوشته‌علمی «تگ Hreflang چیست» به رسیدگی مشکلات رایج در به کارگیری   آموزش سئو در مشهد   از آن می پردازیم.

عدم به کار گیری از گویش یک شیت در تگ Hreflang خودش

به عبارتی‌طور که تا قبل از این اشاره کردیم هر ترجمه از یک متن بایستی تمامی گویش‌های آن متن را در تگ Hreflang خویش لیست نماید، برای مثال لهجه به عبارتی کاغذ را هم بایستی در لیست بیان کرده‌باشد.

استعمال از تگ Hreflang نامعتبر

گوگل معمولا صفحاتی را که تگ‌های Hreflang نامعتبر دارا هستند، به هیچ عنوان در لحاظ نمی‌گیرد. حتی ممکن میباشد صفحه های ترجمه آن را هم درنظر نگیرد. این می تواند به‌ شدت به سئوی وبسایت‌تان ضربه بزند. به‌ همین استدلال نسبت به به کار گیری از کدهای درست و دارای اعتبار مطمئن گردید.

به کارگیری از تعدادی گویش در تگ Hreflang یک شیت

دقت داشته باشید که در به کار گیری از تگ Hreflang برای هر url می بایست یک لهجه خاص درنظر گرفته گردیده باشد و ترجمه‌های دیگر آن متن بایستی در urlهای دیگری قرار گیرند. هنگام قرار دادن تگ Hreflang در هر کاغذ، بایستی url کلیه ترجمه‌های آن را بیان نمایید تا گوگل بفهمد این صفحه ها توسط تگ Hreflang به یکدیگر مرتبط میباشند.

یک‌طرفه ‌شدن تگ Hreflang

تا قبل از این هم اشاره کردیم هریک از ترجمه‌های متعدد یک متن بایستی همدیگر را در تگ Hreflang لیست نمایند و اصطلاحا با هم پیوند شوند. در غیر این شکل رابطه دربین صفحه های یک‌طرفه گردیده و گوگل اعتبار چندانی برای Hreflang آن ها قائل نمیشود.

به کارگیری از تگ Hreflang در صفحاتی که تگ کنونیکال دارا‌هستند

هنگامی شما فی مابین دو شیت از تگ Hreflang به کار گیری می کنید در واقع آنها‌را صفحاتی با اعتبار یکسان و جایگزین یکدیگر در لهجه‌های متفاوت معرفی می کنید. البته با به کارگیری از تگ کنونیکال به گوگل اعلام میکنید یکی صفحه ها نامعتبر بوده و دیگری اعتبار دارااست. در صورتی در یک شیت هم از تگ Hreflang و هم از تگ کنونیکال به کار گیری نمایید، گوگل را به ‌شدت سرگردان می کنید.
برچسب یا این که Tag چیست؟
برای ارائه پاسخی پر‌نور و ظریف به پرسش برچسب یا این که Tag چیست، به سراغ یک نمونه میرویم. در‌صورتی‌که به قفسه کتابخانه‌ها اعتنا کرده باشید، هر قفسه از کتابخانه‌ برچسبی دارااست که مسئله کتاب‌های آن قفسه را مشخص و معلوم می‌نماید. کتاب داستان اهل ایران، کتاب داستان فرانسوی، کتاب داستان روسی و... ازجمله برچسب‌هایی میباشد که میتوانید روی قفسه‌ها در بخش کتاب داستان‌های کتابخانه ملاحظه کنید. در جواب به پرسش برچسب یا این که Tag چیست، بایستی بیان کرد تگ‌ها هم نقش برچسب‌های قفسه کتابخانه را برای مجموعه‌بندی موضوعی در وبسایت اجرا می‌نمایند.
معمولا با استعمال از گروه‌بندی‌های تولید ها یا این که سرویس ها یا این که مطالب، صفحه های گوناگون وبسایت را تقسیم‌بندی میکنیم تا دسترسی یوزرها به آن ها معمولی‌خیس خواهد شد و ساختار وبسایت دارای انسجام باشد. به‌این ‌ترتیب خزنده‌های گوگل هم رابطه معنایی محتواهای وبسایت را عالی تشخیص داده و جایگاه‌های بهتری به وب سایت میدهند. ولی خلال گروه‌بندی‌های کلی تارنما که در شیت نخستین در منوها ظواهر میشوند، ممکن میباشد نیاز به تقسیم‌بندی تولید ها براساس بعضی خصوصیت‌های مشترک داشته باشید. خصوصیت‌هایی که نمی‌توانید برای آن ها یک تیم‌بندی فرآورده مستقل درنظر بگیرید ولی می توانید با به کار گیری از آنها برخی تولیدها را در یک تیم قرار دهید تا یوزرها احتمالی بتوانند به آنان دسترسی داشته باشند.

از جمله فکر کنید شما یک تارنما فروش ساعت دارید. در‌این تارنما ساعت ها را به گروه‌های مچی زنانه، مچی مردانه، رومیزی، دیواری و... تقسیم‌بندی میکنید. خلال این شاید بخواهید ساعت‌های مچی را بر پایه ی مال سد آن ها تقسیم‌بندی فرمایید و یک تیم برای سد فلزی و یک دسته برای حایل چرمی در حیث بگیرید.

در صورتیکه بخواهید برای ساعت مچی مردانه سد چرمی یک گروه‌بندی مال مستقل در لحاظ بگیرید، فعالیت معقولی وجود ندارد. چون این مجموعه‌بندی احتمالا تولیدها متعددی را دربرنمی‌گیرد و فقط تعداد مجموعه‌ها را زیاد می‌نماید. در‌این‌سیرتکامل مورد ها میتوانید از برچسب یا این که تگ برای تقسیم‌بندی تولیدها به کارگیری فرمایید. برچسب حایل چرمی میتواند برای تک تک صفحاتی که ساعت سد چرمی دارا هستند، استعمال شود. به این‌ ترتیب کاغذ‌ای در تارنما شما تولید میگردد که کاغذ تمامی ساعت‌های با حایل چرمی در آن قرار میگیرند.

اثر URL درسئو


اثر URL در بهینه سازی
با صرفه‌سازی URL از سه رویه بر سئوی تارنما اثر میگذارد. در‌پی این سه گزینه  آموزش سئو مشهد    را رسیدگی میکنیم:

بهبود تجربیات کاربری

زمانی برای باصرفه‌سازی نشانی وب سایت مبادرت می کنید، هم فعالیت یوزرها و هم فعالیت موتورهای کاوش را برای تشخیص محتوای برگه مقصد شل میکنید. حتی در شرایطی که گوگل مبادرت به حذف تگ تیتر کرده و تنها URL کاغذ را اکران دهد، گشوده هم هر کاربری میفهمد باطن شیت‌ای که قصد کلیک روی آن را داراست، چه چیزی قرار میباشد ببیند. این واقعه معمولی منجر می شود تجربیات کاربری وبسایت شما به شدت افزایش یابد. زمانی یوزرها بتوانند محتوای کاغذ را پیش از بازکردن آن تشخیص دهند، کاربرانی به تارنما شما وارد میشوند که حقیقتا به محتوای موردنظر عشق و علاقه دارا هستند. درنتیجه دیرتر تارنما شمارا رخنه‌ می‌نمایند و به این ‌ترتیب به گوگل سیگنال مثبتی در زمینه‌ی تجربیات کاربری تارنما   آموزش سئو در مشهد   شما ارسال می گردد.

فاکتور جایگاه‌بندی

URL به‌ تیتر یک فاکتور سکو‌بندی در حین گزینش رابطه یک ورقه با موضوعات کاوش گردیده بوسیله یوزرها، استعمال می گردد. درحالی‌که موتورهای کاوش، اعتبار وبسایت را برای مجموع دامنه درنظر میگیرند، عبارات کلیدی به‌کاررفته در نشانی URL می توانند نقش خویش را تحت عنوان یک فاکتور مرتبه‌بندی جاری ساختن نمایند.

اما با اینکه استعمال از واژه کلیدی برگه برای باصرفه‌سازی URL سبب ساز میگردد شانس اکران برگه شما در نتیجه ها کاوش بیشتر خواهد شد، URL‌ها به ‌طور همگانی به‌ تیتر یک فاکتور با اثرگذاری زیاد روی جایگاه وب سایت شناخته نمی شوند. ازاین‌رو مراقب باشید URL‌های بیهوده تنها برای به‌کاربردن بعضی عبارات کلیدی در آن‌ها تولید نکنید.

پیوند‌سازی

با صرفه‌سازی URL این مزیت را ساخت‌و‌ساز می‌نماید که در برخی موردها، خویش URL صفحه ها تحت عنوان انکرتکست لینک و پیوند‌ها به‌شغل رود. از جمله زمانی شما پیوند کاغذ‌ای از وبسایت خویش را در یک فروم یا این که در کانال‌های اجتماعی نسخه برداری میکنید، URL آن تحت عنوان انکرتکست هم به عمل می‌رود. درین حالت داشتن یک URL باصرفه سبب ساز جذب کاربر بیشتری می‌گردد. همینطور موتورهای کاوش هم با دیدن اینگونه لینکی عالی میتوانند محتوای آن را تشخیص داده و ایندکس نمایند.

URL فارسی عالی میباشد یا این که انگلیسی؟
احتمالا برای شما هم این پرسش به وجود آمده که برای باصرفه‌سازی نشانی تارنما به کارگیری از URL فارسی عالی میباشد یا این که انگلیسی. در حالی که بعضی از سئوکارها معتقدند URL انگلیسی تجربیات کاربری بهتری تولید می‌نماید، بعضا دیگر معتقدند برای لهجه فارسی می بایست از URL فارسی استفاده نمود.

ولی ما یحتاج میباشد بدانید اثر گویش URL در درجه شیت آنقدر وجود ندارد که بخواهید نگران آن باشید. استعمال از URL انگلیسی مزیت‌هایی مثلا کوتاه‌خیس بودن، خوانا بودن، امکان نسخه برداری‌ کردن عالی و اشتراک‌گذاری ریلکس‌خیس دارااست. این مزیت‌ها منجر خوب شدن تجارب کاربری کاغذ می گردند.

با این‌حالا جان مولر، دارای تخصص ارشد گوگل اخیرا اعلام کرده که به کارگیری از URL غیرانگلیسی برای تارنما‌های با گویش‌های غیرانگلیسی خیر فقط ایرادی ندارد، بلکه خوب میباشد. درواقع مولر سفارش می‌نماید URL‌های هر وبسایت با اعتنا به گویش به عبارتی تارنما رقم بخورد.

خصوصیت‌های URL مطلوب
پیش از هر چیز برای با صرفه‌سازی نشانی تارنما می بایست از خصوصیت‌های URL مطلوب باخبر گردید. یک URL مطلوب بیش تر از هر چیز بایستی بتواند به ‌طور مختصر و اثرگذار محتوای ورقه را به یوزرها و موتورهای کاوش معرفی نماید. برای این مراد سفارش میگردد واژه و کلمه کلیدی اساسی هر ورقه در URL آن مصرف شود. همینطور در URL نباید از مسافت و علائم دیگر به کار گرفت، برای جداسازی لغت ها بایستی خط تیره به‌عمل پیروزی. هرچقدر پارامترهای کمتری در URL ورقه به‌فعالیت ببرید، عالی میباشد. چون ممکن میباشد سبب ساز تولید محتوای تکراری گردد.
نکات اساسی در باصرفه‌سازی نشانی صفحه ها وب سایت
در‌این بخش برای فهم و شعور عالی از باصرفه‌سازی URL به گذر زمان عملی نکات آن می پردازیم:

نشانی URL می بایست برای همگی قابل فهم و شعور باشد: هم یوزرها و هم موتورهای کاوش می بایست بتوانند عمق صفحه ها وب سایت شمارا بخوانند. دیدنی میباشد بدانید موتورهای کاوش به لغت ها درون URL صفحه های دقت می‌نمایند تا مسئله هرمورد را تشخیص دهند. به همین برهان نباید از URL‌هایی که وب سایت به صورت خود کار می‌سازد، به کار گیری فرمائید بلکه برای هر ورقه URL مطلوب آن را درنظر بگیرید.

ساختار URL صفحه های را سازماندهی نمایید: هر URL میتواند اطلاعاتی در زمینه ی التفات آن به موتورهای کاوش ارائه نماید. در واقع موتورهای کاوش به صفحاتی که در فایل مهم وب سایت قرار دارا‌هستند، حق تقدم بیشتری نسبت به دیگر صفحه های میدهند. به همین عامل می بایست از قبلی ساختار URL صفحه های خویش را مشخص و معلوم کرده و برای موتورهای کاوش مشخص و معلوم نمائید کدام صفحه های برای شما مداقه بیشتری دارا‌هستند و می بایست جایگاه‌های بالاتری بگیرند. از جمله کاغذ http://yourdomain.com/specific-keyword نسبت به ورقه http://yourdomain.com/category/specific-keyword نزد گوگل اعتبار بالاتری خواهد داشت.

از حروف خرد استعمال فرمایید: در شرایطی که از لهجه انگلیسی برای تایپ کردن URL استعمال میکنید، از حروف گرانقدر استعمال نکنید چون یوزرها و موتورهای کاوش را سرگردان کرده و ممکن میباشد اختلال صفحه های تکراری ساخت و ساز نماید.

از خط تیره در URL استعمال فرمایید: درصورتی که در URL کاغذ‌ای از یک عبارت چندکلمه‌ای به کار گیری کردید، بایستی عبارات را با به کارگیری از نماد خط تیره از هم غیر وابسته فرمائید. چون ربات‌های گوگل صرفا این نشان را می شناسند. به عنوان مثال از نشانی http://yourdomain.com/red-couch به کارگیری کرده و از نشانی http://yourdomain.com/red_couch به هیچ عنوان به کارگیری نکنید.

واژه کلیدی را در URL به فعالیت ببرید: برای هر ورقه واژه و کلمه کلیدی اساسی آن را مسلما در URL کاغذ به‌شغل ببرید تا زمینه آن برای موتورهای کاوش و یوزرها قابل تشخیص باشد.

URL‌های نامطمئن را مسدود فرمایید: درصورتی که موتورهای کاوش URL‌های بد را در وبسایت شما پیدا نمایند، ممکن میباشد به شدت جریمه گردید. URL‌های تکراری از این گزاره‌اند. این نقص‌ به خصوص زمانی ساخت و ساز می گردد که هنگام جستجوی یوزرها در وب سایت برای اجرا هر فیلتری، یک URL جدا از هم تعریف‌و‌تمجید گردد. دراین‌صورت احتمال تولید URL‌های تکراری یا این که خیلی شبیه وجود داراست. برای خودداری از بروز اختلال در بهینه سازی URL عالی میباشد این صفحه ها را در فولدر ROBOTS.TXT مسدود فرمایید.

قصد و نیت جستجو (Search Intent) چیست؟


قصد و نیت کاوش (Search Intent) چیست؟
نیت کاوش یا این که نیت مخاطب چیزی وجود ندارد جز دلیلی که استفاده کننده به خیال آن یک عبارت را کاوش نموده است. هر استفاده کننده برای جستجوی عبارت‌های متعدد، هدفی داراست. ممکن میباشد در پی استحصال داده ها درمورد یک مورد معین باشد، یا این که قصد جستن یک وب سایت مشخص و معلوم را داشته باشد یااینکه میخواهد محصولی را به طور آنلاین خرید نماید. در هر یک از این شرایط‌ها چیزی که مخاطب کاوش می‌نماید با موقعیت  آموزش سئو مشهد   دیگر مختلف میباشد.

این وضعیت‌ها هرکدام مرتبط با یکی‌از پروسه هجرت مشتری میباشند. داده ها و کاغذ‌ای که استفاده کننده در هر مورد از موقعیت‌های گفته‌گردیده نیاز داراست، متعدد میباشد. از جمله هر که قصد خرید محصولی را دارااست، معمولا داده ها موردنیاز را در زمینه‌ی آن استخراج کرده و اکنون در‌پی جستن فروشگاهی میباشد که آن جنس را برای فروش داشته باشد. البته هر که در‌پی استخراج داده ها در باب یک کالا میباشد، هنوز به تصمیم قطعی برای خرید نرسیده و می خواهد مزایا و معایب فرآورده موردنظر خویش را پیدا کرده و آنان‌را با آموزش سئو در مشهد   هم مقایسه نماید.

چه گوگل و چه موتورهای جستجوی دیگر بایستی بتوانند در صدر نیت استفاده کننده را تشخیص دهند، آن گاه صفحاتی از اینترنت را که با نیت کاوش هم خوانی دارااست، پیدا کرده و به استفاده کننده آرم دهند. گوگل سال‌ها میباشد در اکنون کوشش برای ارتقاء الگوریتم‌های خویش برای یافتن نیت جستجوی یوزرها میباشد و در سال‌های اخیر گسترش‌های خیر در این باره نشانه داده میباشد. به همین برهان خوب میباشد صفحه ها وبسایت خویش را برای نیت جستجوی مرتبط با خودشان باصرفه‌سازی فرمایید.

التفات نیت کاوش (Search Intent) در seo
گوگل مدام بیشترین همت را برای ارائه نتیجه ها جستجویی مربوط به نیاز یوزرها به خرج داده میباشد. همین نکته منجر توفیق گوگل نسبت به دیگر موتورهای کاوش گردیده‌است. کافی میباشد یک توشه عبارتی را در یک موتور جستجوی دیگر وارد نمایید و واحد سنجش مرتبط‌ بودن حاصل را با گوگل مقایسه نمایید.

توفیق گوگل در رساندن مرتبط‌ترین موضوعات به دست یوزرها منجر گردیده روزبه روز استقبال یوزرها وب از آن بیشتر گردیده و بالتبع درآمد آن از تبلیغات کلیکی بیشتر خواهد شد. همین برهان کافی میباشد تا گوگل غایت کوشش خویش را برای ادراک نیت کاوش اعمال دهد. تلاشی که تا به امروز موفقت‌آمیز هم بوده میباشد. ضمن این گوگل مدام ماموریت خویش را سازمان‌دهی کردن اطلاعات دردسترس در دنیا و در دسترس قراردادن آن ها برای عموم تیتر نموده است.

البته در‌صورتی‌که می پرسید مداقه نیت کاوش برای اینترنت‌مسترها در چیست، بایستی بدانید امروزه مرتبه دریافت کردن از گوگل بستگی به‌این داراست که محتوای ورقه شما با عبارت‌های جستجوشده به وسیله یوزرها مرتبط باشد. در واقع این چیزی وجود ندارد جز تطابق محتوای صفحه ها با نیت جستجوی یوزرها. درنتیجه از جمله در‌صورتی‌که بخواهید در عبارت «شایسته ترین ساعت مچی سد چرمی» سکو بگیرید، نباید شیت خرید یک سبک از ساعات را برای این عبارت با صرفه نمائید. چون ابدا قرار وجود ندارد گوگل این برگه را در نتیجه ها جستجوی عبارت موردنظر اکران دهد.

گوگل به خیر میداند کاربرانی که‌این عبارت را کاوش می‌نمایند، پیرو یک پست وب لاگ می‌باشند که مشمول داده ها و جداول مقایسه‌ای درباره ی سبک‌های مطرح ساعت میباشند. درواقع مرتبط ‌بودن محتوای شما با نیت یوزرها کلید مهم جایگاه‌ تصاحب کردن در حاصل جستجوی گوگل میباشد.

سبک‌های رایج Search Intent
مجموعاَ چهار نوع نیت کاوش وجود داراست که درپی آنان‌را پژوهش میکنیم:
کاوش به قصد حصول داده ها

نیت کاوش درین مورد ها، حصول داده ها میباشد. یوزرها پیرو یافتن جواب یک سؤال یا این که بدست آوردن اطلاعاتی از یک فرآورده یا این که هر چیز دیگری می باشند. سؤال مخاطب می تواند به عنوان مثالً این باشد که «اولی مدیریت جمهور ایالات متحده چه کسی بود؟» یا این که قادر است یک سؤال عمیق‌خیس مثل این باشد که «بلاکچین چه‌گونه عمل می‌نماید؟» اما همگی جستجوهایی که به نیت استخراج داده ها ایفا می گردند، در پوسته سؤال نیستند. مورد ها ذیل مثال‌هایی از کاوش با نیت حصول داده ها میباشد:

جولیان آسانژ چه کسی است؟
نشانی فرودگاه مهرآباد
دونالد ترامپ
Html 5
کاوش برای یافتن یک تارنما

در‌این‌صورت مقصود کاوش یافت کردن یک وبسایت مشخص و معلوم میباشد. یعنی استفاده کننده دقیقا میداند که به چه سایتی میخواهد وارد گردد ولی احتمالاً جستجوی آن در گوگل برایش بی آلایش‌خیس میباشد تا وارد کردن بی نقص نشانی وب سایت. همینطور ممکن میباشد بعضی یوزرها نشانی تارنما را فراموش کرده باشند و بخواهند آن را در گوگل پیدا نمایند. مورد ها ذیل نمونه‌هایی از کاوش برای کشف کردن یک وب سایت می باشند:

Facebook
ابزار جت بهینه سازی
سازمان سنجش
کاوش به نیت خرید

در‌این‌حالت‌ یوزرها به نیت خرید مبادرت به کاوش در وب می‌نمایند. این یوزرها اطلاعاتی را که برای تعیین فرآورده نیاز داشته‌اند، دستیابی کرده و تصمیم خویش را برای خرید گرفته‌اند. در واقع آن‌ها پیرو جایی برای خرید جنس موردنظرشان می باشند. یوزرها معمولا عبارت‌هایی مثل مفاد پایین را به نیت خرید کاوش می‌نمایند:

خرید مک بوک پرو
اشتراک او‌پی‌ان
سامسونگ گلکسی اس 10 ارزان
بها اشتراک آنتی‌ویروس نود 32
کاوش به قصد پژوهش ها تجاری

بعضا مفاد هم یوزرها داده ها کلی درمورد یک قضیه را دارا هستند ولی نیاز به پژوهش بیشتر و ظریف‌خیس مسئله برای پایانی ‌کردن تصمیم خویش دارا‌هستند. این یوزرها بیشتر نیاز به دیدن نظارت، انتقاد و ایده ها یوزرها درباره‌ی مورد‌های متفاوت مدنظر خویش و مقایسه آن‌ها دارا‌هستند. این یوزرها عبارت‌هایی مثل موردها پایین را کاوش می‌نمایند:

شایسته ترین پودر پروتئین
تحقیق پژو 207 دنده اتومات
مقایسه موبایل سامسونگ گلکسی 10 با نوت 10
شایسته ترین رستوران رشت

الگوریتم MUM (مام) چیست؟


استیناف لغات کلیدی را بدون نقص و جامع اجرا دهید

بازرسی لغات کلیدی شالوده و محور هر پروژه بهینه سازی میباشد. نیازی به تاکید وجود ندارد که شما بایستی با هر کاغذ از تارنما خویش یک یا این که چندین کلمه و واژه کلیدی را که جستجوی متعددی دارا‌هستند، مقصود بگیرید. ولی در برخی وبسایت‌های والا چشم می شود که از این مورد غافل گردیده و فارغ از غرض مبادرت به ساخت و ساز محتوا می‌نمایند. این وب سایت‌ها یا این که هیچ واژه کلیدی را مقصود نمی‌گیرند یا این که یک کلمه و واژه کلیدی را در تعدادی ورقه غرض قرار می دهند که سبب ساز بروز مشکلاتی مثل کنیبالیزیشن می گردد. در صورتی‌که که برای وبسایت از آغاز استراتژی بهینه سازی درنظر گرفته گردد، آموزش سئو در مشهد   از اینگونه مشکلاتی در پشتیبانی خواهد ماند.
خوشه‌های موضوعی تشکیل دهید

یک کدام از شایسته ترین طریق‌ها برای تدوین استراتژی محتوای seo به کارگیری از خوشه‌های موضوعی میباشد. در‌این شیوه یک نوشته ی علمی بلند و جامع درمورد یک زمینه وسیع نیاز دارید که می بایست در آن یک واژه کلیدی کلی را غرض بگیرید. به‌این نوشته ی علمی محتوای ستونی یا این که پیلار گفته می گردد. در محتوای ستونی بایستی قضیه کلی را تماما همدم با موضوعات فرعی حول آن پوشش دهید.

ضمن این بایستی برای هریک از موضوعات فرعی یک نوشته ی علمی بدون نقص تخصیص دهید. این مقاله ها می بایست وسعت کمتری نسبت به محتوای ستونی داشته و در آنان کلمه ها کلیدی وقت گیر یا این که لانگ تیل را غرض بگیرید. بدین مقاله ها فرعی، مقاله ها خوشه‌ای یا این که کلاستر گفته میگردد. مورد نیاز میباشد از محتوای ستونی به هر کدام از مقاله ها خوشه‌ای پیوند بدهید و از کلیه مقاله ها خوشه‌ای هم به نوشته ی علمی ستونی متناظر آن ها پیوند بدهید. به این‌ترتیب کلیه کلمه ها کلیدی پهناور و لانگ تیل حول یک قضیه را غرض گرفته و لینک و پیوند‌سازی کار کشته نیز دربین آن ها تولید کرده‌اید.

محتوای خویش را با مراد یوزرها هم خوانی دهید

تشخیص مراد یوزرها از جستجوی یک عبارت نقش مهمی در تدوین استراتژی درست برای بهینه سازی داراست. چون گوگل کارایی دارااست مرتبط‌‌ترین محتوا را برای هر کاوش اکران دهد. برای این مراد هوش تصنعی و مصنوعی گوگل عبارت‌های متفاوت را مطابق پروسه متفاوت قیف فروش تیم‌بندی کرده و برای هرمورد محتواهای مرتبط را اکران می دهد.

درواقع شما بایستی معین فرمائید هر کلمه و واژه کلیدی مقصود شما در کدام مرحله از قیف فروش کاوش می‌گردد. بعد محتوایی برای آن ساخت نمایید که بر پایه ی با به عبارتی مرحله باشد. مثلا کاربرانی که در پروسه ابتدایی قیف فروش قرار دارا هستند، نیاز به دانایی درباره زمینه داشته و عبارات کلیدی کبیر را کاوش می‌نمایند.

ولی کاربرانی که در فرایند در حدود خرید میباشند، درباره سبک‌های متعدد متاع یا این که برندهای گوناگون کاوش می‌نمایند. در سود برای لغت ها عظیم بایستی داده ها کلی به استفاده کننده ارائه داده و برای لغات کلیدی لانگ تیل یا این که زمانبر بایستی داده ها ظریف هر جنس و  آموزش سئو مشهد  ارزش آن را ارائه دهید.
الگوریتم MUM (مام) چیست؟
الگوریتم MUM یک سبک زبانی میباشد که مشابه به سیستم تبدیل BERT تاسیس شده است. این سیستم در سال 2019 عرضه شد و بسط خیره‌کننده‌ای در الگوریتم گوگل ساخت. به گفته گوگل، MUM، هزار موازی توسعه یافته‌خیس از BERT میباشد.
توان بالای الگوریتم MUM از توان آن در چندکاره بودن ناشی میگردد. این الگوریتم قرار وجود ندارد شغل های گوناگون را پی در پی ایفا دهد، بلکه آنان‌را هم زمان جاری ساختن می‌نماید. یعنی قادر است به طور همزمان متن را بخواند، معنای آن را فهم و شعور نماید، داده ها عمیق و دقیقی در زمینه‌ی قضیه سازمان‌دهی نماید و از پوشه‌های صوتی و ویدئویی برای بی نیاز ‌کردن داده ها امداد بگیرد. الگوریتم MUM گوگل میتواند از 75 گویش داده ها مورد نیاز خویش را اخذ کرده و آن‌ها‌را به طور چندین لایه ترجمه نماید. همگی این اقدامات صرفا در جواب به یک کاوش و در کسری از ثانیه اعمال می‌گردد. گوگل این الگوریتم کبیر و توسعه خیره‌کننده را برای جواب ‌دادن به سوال‌های غامض یوزرها ارائه نموده است.

برای شعور ظریف الگوریتم مام به نمونه پایین دقت فرمائید. فرض فرمائید اهل کوهنوردی می‌باشید، سال قبل برای کوهنوردی به کوه دماوند رفته‌اید و سال جاری قصد دارید کوه دنا را تجربیات نمایید. اکنون میخواهید بدانید استعداد برای ترفیع به کوه دنا چه تفاوت‌هایی با کوه دماوند داراست؟ دمای آنان چه تفاوت‌هایی داراست؟ پوشش گیاهی آن به چه شکل میباشد؟ مسیر قله چه رنج‌هایی دارااست؟ و... برای بدست ‌آوردن این داده ها در وضعیت معمولی بایستی هر یک از این مورد ها را مستقل در گوگل کاوش فرمائید. آغاز طول کوه دنا، اختلاف دمای آن، مسیر فتح قله، ابزارهای موردنیازتان و دیگر موضوعات ما یحتاج را می بایست یک به یک کاوش نمائید تا بتوانید به صورت کلی داده ها مایحتاج خویش را بدست آورید.
درحال حاضر در‌حالتی که به سراغ یک کوهنورد که تا قبل از اینً تجربیات ترفیع به هر دو قله را داشته بروید، کافی میباشد یک سؤال از وی بپرسید: «ترفیع به دنا چقدر با دماوند مختلف میباشد؟» با این سؤال کوهنورد موردنظر همگی داده ها لازم را در امر تفاوت‌های مو جود، وسایلی که بایستی یار و همدم داشته باشید، رنج‌های پیش رو، کارهایی که برای استعداد می بایست اجرا دهید و بخش اعظمی از نکات دیگر را به شما خواهد اظهار‌کرد.

موضوعاتی مثل این نادر نیستند. هر یک از ما احتمالاً در طی روز یکسری توشه با اینگونه مواقعی روبرو می‌شویم، مواردی که برای جواب یک سؤال بایستی تعدادی کاوش ایفا دهیم. خویش گوگل تشخیص داده که یوزرها برای کشف کردن پاسخ سؤالات بغرنج به صورت میانگین هشت کاوش جاری ساختن میدهند. حقیقت آن میباشد که موتورهای کاوش هنوز آنقدر توسعه یافته نشده‌اند که مثل یک دارای تخصص به سؤالات جواب دهند؛ البته گوگل تصمیم گرفته با ارائه الگوریتم MUM به‌این مرحله مجاورت‌خیس گردد. MUM مخفف عبارت Multitask Unified Model بوده که به معنای سبک یک دست چندکاره به عمل می‌رود. در واقع اسم آن اشاره به توان این الگوریتم در جواب یک دست به سؤالات بغرنج یوزرها داراست. با پایانی شدن آن دیگر نیازی وجود ندارد برای سؤالات غامض یکسری کاوش جاری ساختن دهید، کافی میباشد سؤال خویش را از گوگل بپرسید و جواب بی نقص را اخذ نمایید.

LCP چیست؟


سنجیدن سرعت لود محتوا و به اکران درآمدن آن برای گسترش‌دهندگان مدام یک معضل بوده میباشد. معیارهای مانند «Load» یا این که «DOMContentLoaded » در پیشین مطرح گردیده‌اند که هم‌اینک دیگر کاربرد ندارد، چون کاری که آن‌ها می‌نمایند با محتوای که مخاطب بر روی برگه اکران خویش مشاهد می‌نماید، همخوانی ندارد و معیارهای عملکردی مخاطب شالوده جدیدتری مانند: « First Contentful Paint (FCP) » یا این که اولی رسم محتوایی کاغذ که نقطه آغاز آموزش سئو مشهد  تجارب بارگیری پا به میدان نهاده میباشد.


در پیشین معیارهای عملکردی مانند: « First Meaningful Paint (FMP) » و «Speed ​​Index (SI)» را برای یاری به تصویب بیشتر تجارب بارگیری بعداز رنگ نخستین سفارش می‌کردیم، ولی این معیارها بغرنج می‌باشند و توضیح آنان غالباً دشوار و نادرست میباشد. به آن معنی که آن ها هنوز نمی‌توانند تشخیص دهند محتوای اساسی برگه چه هنگامی لود آموزش سئو در مشهد  گردیده‌است.


مطابق مباحثی که در دسته کاری « W3C Web» و پژوهش ها انجام یافته در گوگل دریافتیم که یک طرز ظریف‌خیس برای انداره‌گیری مجال بار گذاری محتوای مهم یک برگه، پژوهش تعالی‌ترین رسم محتوایی شیت یا این که «LCP» میباشد.

LCP چیست؟

متریک «Largest Contentful Paint (LCP)» یا این که والا‌ترین رسم محتوایی، این واحد سنجش معین کننده نقطه آغاز استارت بار گذاری یک شیت از هنگامی میباشد که او‌لین عنصر در یک برگه اینترنت نمایان میشود و تاهنگامیکه نصیب اعظم کاغذ بار گذاری گردد ادامه خواهد داشت.


امتیاز مطلوب برای LCP چقدر میباشد؟

«LCP» به مراد رابطه عالی مجرب کاربری پیاده سازی گردیده‌است. برای ارائه آن وب سایت‌ها بایستی کوشش کنند تا تبارک‌ترین رنگ محتوای 2.5 ثانیه یا این که کمتر را به‌دست بیاورند. برای یقین از وصال به‌این مقصود، امتیاز ۷۵‌درصدی برای لود برگه در دستگاه‌های دسکتاپ و تلفن‌های یار به دست آورند.


موادتشکیل دهنده اساسی در احتساب LCP چیست؟

به عبارتی‌طور که اشاره کردیم، محتواهای یک برگه به‌تیتر بلندمرتبه‌ترین عنصرها، معرف این واحد سنجش میباشند. بدین ترتیب باتوجه « API » اکنون حاضر در «Largest Contentful Paint »، اشکال عنصرها در حیث گرفته گردیده برای آن عبارتند از:


تصاویر 

تگ‌های مرتبط با تصاویر  ، 

تصاویر شاخص کلیپ

تصاویر بگراند‌ی که با « CSS » ساخته شده است.

موادتشکیل دهنده محتوای متنی داخل صفحه ها یا این که متن‌های باطن خطی در سطح دوم

به‌خیال داشته باشید که محصور کردن ارکان به این موسسه به مراد معمولی نگه داشتن موردها در اولِ شغل میباشد. با جاری ساختن پژوهش ها بیشتر ممکن میباشد در بعدی عناصری اضافه خواهد شد.


طرز‌های با صرفه‌سازی LCP

اصل اصلی کاهش « LCP » در تک تک تکنیک‌های نام برده تحت، کاهش داده‌های دانلود گردیده در دستگاه مخاطب و کاهش مجال ارسال و اجرای آن محتوا میباشد.


تصاویر خویش را باصرفه نمائید


یکی‌از مهم ترین مسایلی که در سرعت لود وب سایت اثر می گذارد، وسعت و اندازه تصاویر میباشد. هاست‌ها معمولاً بعدها مشخصی را برای ورژن دسکتاپ یا این که تلفن همراه توصیه میدهند. استعمال از آن از لود بیشتراز حد خودداری می‌نماید و قادر است « LCP » بالایی را ساخت و ساز نماید.


برای باصرفه‌سازی تصاویر این نکات را در حیث بگیرید:


در حالتی‌که تصویر شما با محتوا رابطه ندارد، آن را حذف فرمایید.

تصاویر را فشرده فرمایید.

تصاویر را به فرمت‌های جدیدتر مانند: « Webp،JPEG2000 » یا این که « JPEG XR » تبدیل نمایید.

از تصاویر ریسپانسیو به کارگیری نمائید.

از یک «image CDN» به کارگیری نمایید.

منابع اساسی و ضروری و اساسی را « Pre-load » کنیم.

بخش اعظمی از موردها اساسی وب سایت را خواهیم توانست « Pre-load » کنیم؛ منابعی مانند فونت‌ها، تصاویر، ویدیوها یا این که پچ‌های ضروری «CSS» یا این که جاوا اسکریپت. با استعمال از کد « link rel=”preload » قادر خواهیم بود به فچ شدن سریع این منابع یاری کنیم.


فرصت پاسخگویی سرور را کاهش دهید


در شرایطی که سرور شما برای جواب به یک درخواست مجال متعددی ارتفاع می کشد، پس مجال رندر شیت روی ورقه نیز ارتقا می یابد. بدین ترتیب، روی هر واحد سنجش سرعت برگه، برای مثال « LCP » اثر منفی میگذارد. می توانید از « Time To First Byte (TTFB) » برای اندازه‌گیری جواب سرور استعمال فرمائید. برای بهبود «TTFB» نحوه‌های مختلفی وجود دارااست:


سرور خویش را باصرفه‌سازی نمائید.

یوزرها را به یک «CDN » مجاورت‌خیس هدایت نمایید.

از «Cache Assets » یاری بگیرید.

یک رابطه «Third-Party »‌ تولید نمایید.

از «signed exchanges » به کار گیری فرمائید.

منابع مسدودکننده رندر را حذف نمایید.

زمانی که مرورگر شیت «HTML» را از سرور شما اخذ می‌نماید، درخت «DOM» را تجزیه‌وتحلیل می‌نماید. چنانچه هر استایل‌ورقه یا این که فولدر « JS » در«DOM» وجود داشته باشد، مرورگر بایستی پیش از تجزیه درخت «DOM» ما‌نده را متوقف نماید.