هنگامی گوگل مشاهده می کند یک برگه برای واژه کلیدی خاصی لینک دریافت می کند، متوجه می گردد محتوای ذکر شده می بایست مرتبط با آن کلمه کلیدی باشد. بنابراین گوگل تصمیم می گیرد رتبۀ شیت مذکور را در حاصل جستجو ارتقاء دهد.
بنابراین، متوجه می شویم که الگوریتم درجه بندی گوگل برای تعیین رتبۀ یک برگه، از این بک لینک و پیوند ها کمک می گیرد. 99.2% از وبسایت هایی که در ابتدا نتایج گوگل قرار دارند، حداقل دارای یک لینک خارجی میباشند.
گرچه بیشتر صفحات برتر در حاصل جستجوی گوگل آموزش سئو مشهد دستکم یک بک لینک و پیوند داراهستند، اما می بایست اذعان کرد داشتن یک لینک کفایت نمیکند و بیشتر این صفحه ها صدها هزار بک لینک دارند. نمودار پایین تعداد بک لینک و پیوند های 30 نتیجۀ برتر جستجوی گوگل را نشانه می دهد. همانطور که مشاهده میکنید 10 منفعت اول گوگل، نسبت به سایر وبسایت ها تعداد بک پیوند بیشتری داراهستند.
برایان دین (موسس سایت Backlinko) در مقاله خود درباره دست اندرکاران و فاکتورهای مهم سئو در مرتبه بندی گوگل، 15 عاملی که دربارۀ پیوند های خارجی (External Link) هست را شناسایی می کند.
خب، اکنون که از تاثیر بک لینک ها بر روی بهینه سازی وب سایت خود با خبر شدید می بایست بدانید که داشتن بک پیوند نه تنها منزلت وب سایت شما را در حاصل جستجوی گوگل ارتقا میدهد، بلکه میزان بازدید از وبسایت را نیز افزایش می دهد. اما نکتۀ اصلی این است که ساخت بک لینک و پیوند، دیگر به سادگی پنج یا ده سال گذشته نیست.
شاید برایتان سوال آموزش سئو در مشهد پیش بیاید که چرا؟
خب، چون امروزه همۀ وبمسترها، سخت در حال بک لینک سازی هستند، اما همۀ آنها دراین مورد غالب نیستند. راستش را بخواهید، بیشتر تارنما ها در پروسه پیوند بیلدینگ خود شکست میخورند.
برایان آیین (Backlinko) هنگامی که از تکنیک عرش خراش (Skyscraper) بهره مند شد، معیار موفقیتش 11% بود. شما میتوانید برای پیوند سازی از بازاریابی ایمیل استفاده نمایید. مطمئن باشید درصورتی که به درستی این کار را اعمال دهید، نرخ تبدیل شما 6 الی 7 درصد (در بهترین موقعیت 11%) ارتقاء مییابد.
مطمئناً همۀ کمپین های نشانی اینترنتی مارکتینگ به آمار بالا دست پیدا نمی کنند زیرا همان گونه که در بالا اشاره کردیم، امروزه بدست آوردن بک لینک بسیار مشقت بار گردیدهاست. همین سختی فعالیت باعث شده که برای ایجاد کرد بک لینک و پیوند بدون چاره شویم از قواعد و اصول خاصی تقلید کنیم.
در صورتی محتوای وبسایت تان لینک دریافت نمی کند، سفارش میکنیم این نوشتهی علمی را تا نقطه پایان تحقیق نمایید. شما می بایست در ایجاد کرد محتوا خود 5 نکته مهم و اصلی را جهت ساخت بک لینک تحقیق و اصلاح فرمایید.
نسخه برداری کردن محتوای تارنما شما و پخش کردن آن در وب
اسکن کردن محتوای شما در بقیه وبسایتها نیز طریق دیگری میباشد که خرابکاران یا این که رقبا برای تخریب رده و سکوی گوگل شما در پیش میگیرند. وقتی گوگل دریابد محتوایی در چندین سایت متعدد عیناً کپی شده است، معمولاً فقط یک ورژن از آن محتوا را سکوبندی مینماید.
در اکثر موارد گوگل آنقدر هوشمندانه شغل مینماید که بتواند ورژنی اصلی از وبسایت شمارا تشخیص دهد، اما گاهی هم ورژنی دزدیده گردیده را زودتر از ورژنی اساسی پیدا مینماید. در واقع، در اینگونه قوانینی، گوگل محتوای نسخه برداری گردیده را زودتر از محتوای مهم شما، ایندکس مینماید.
راهکار
Copyscape ابزاری کلیدی برای یافتن سارقان و کپیامور هست. هر یکسری این ابزار در گویش فارسی چندان ظریف عمل نمینماید، البته میقدرت گفت شایسته ترین ابزار رایگانی هست که موقتا وجود داراست.
اگر ورژنای اسکن گردیده از محتوای خویش را با این ابزار پیدا کردید، خوب میباشد استارت با اینترنتمستر وبسایت مربوطه تماس حاصل نمایید و از وی بخواهید محتوا را از سایت خویش بردارد. درصورتیکه این طرز سود نداد میتوانید با به کار گیری از ابزار «گزارش نقض دستمزد مالکیت معنوی» (copyright infringement report)، این زمینه را به گوگل گزارش دهید.
چنانچه علاقمندید دراین مورد بیشتر بدانید، سفارش آموزش سئو در مشهد میکنم نوشته ی علمیی رامین محمودی در زمینه ی معضل کپیکاری و سرقت محتوا در اینترنت فارسی را نیز مطالعه فرمایید.
ساخت لینک و پیوندهایی با عبارات کلیدی غیراخلاقی یا این که غیررسمی
ممکن میباشد خرابکاران با انکر تکستهای دربردارنده عبارات کلیدی شرطبندی، پوکر یا این که کلمه ها مربوط به مسائل غیراخلاقی به سایت شما لینک بدهند و براین اساس شمارا از دیده گوگل بیندازند! این نحوه، روشی ساده و قابل شناسایی هست. به طبعً شما نمی خواهید از نظر موتورهای کاوش اینترنتسایتی تلقی گردید که حوزه فعالیتش با لغت ها کلیدی غیرقانونی یا این که غیراخلاقی شناسایی میگردد.
راه حل
این مورد هم، دقیقاً موردی شبیه با پیوندهای بیچگونگی هست. شما باید همت نمائید در سریعترین مجال این لینک و پیوندها را شناسایی کرده و برای حذفشان مبادرت فرمایید.
حذف شایسته ترین بکلینک و پیوندهای شما
این راه یک کدام از گونه های خیلی موذیانهی سئوی منفی است. در اینشیوه بعضی وبمسترها نشانی اینترنتیهایی اخذ مینمایند که از جانب شما از آنان منظور میگردد بعضا پیوندها را حذف نمایند. این در حالی میباشد که هیچ دلیلی برای اینگونه کاری نیست چون آن لینک و پیوندها در چارچوب استانداردها و قانون ها گوگل قرار میگیرند. در واقع خرابکارها به نام شما به صاحبان آن وبسایتها آدرس اینترنتی میزنند و خواستار حذف شایسته ترین بکلینکهای شما می شوند.
راه حل
هرگاه با اینترنتمسترها تماس میگیرید، به طبعً از ایمیلی با دامنهی خودتان استعمال فرمایید خیر پست الکترونیک فردیتان در یاهو یا این که Gmail! بدین ترتیب به مخاطب آدرس اینترنتی اثبات می کنید که شما برای اینترنتتارنما متبوع شغل می کنید و فرد دیگری نیستید که صرفاً تظاهر به رابطه با آن وب سایت مینماید.
همینطور، موردنیاز میباشد همواره شایسته ترین بکلینکهای خویش را ذیل حیث داشته باشید. برای این منظور میتوانید از ابزار MonitorBacklinks.com به کار گیری نمایید. در این اینترنتسایت می توانید بکپیوندهای اساسی خویش را با زدن تگ یا این که برچسب معلوم کنید تا اگر هر یک از آن ها به صورت ناگهانی حذف شد، فورا این اینترنتوبسایت به شما اطلاع دهد.
قطعا بخوانید: بازاریابی دهن به دهن چیست و به چه شکل در آن موفق شویم؟
تشکیل داد صفحات و پروفایلهای جعلی به اسم شما در کانالهای اجتماعی
گه گاه اسپمرها حسابهایی جعلی در کانالهای اجتماعی به نام کمپانی شما یا این که اینترنتوبسایت شما ساخت مینمایند و به تخریب آوازه و اعتبار مارک شما میپردازند. در حالتی که این موردها نادرتعداد باشند مشکلی نیست، اما در هجوم ها سئو منفی با کار سازمانیافتهای به اسم خویش در کانالهای اجتماعی مواجه خواهید بود که دائماً نام مارک شما را پایین مطالب و محتواهای نامربوط یا این که مخرب، منشن مینمایند.
راه حل
با گزارش دادن این حسابها تحت عنوان اسپم، آنها را قبل از اینکه فالوئر جذب نمایند، حذف نمائید. در حالتی که میخواهید بدانید چه کسی دارد از نام مارک شما استفاده مینماید می توانید از Mention.net استعمال فرمائید. با این ابزار به محض اینکه کسی اسم تجاری شمارا در هر کانالی اجتماعی یا این که اینترنتسایتی منشن نماید به شما اگاهی داده گردد و سپس میتوانید تصمیم بگیرید که آیا مورد نیاز میباشد اقدامی انجام دهید یا این که نه.
نگاه گوگل به بهینه سازی منفی چیست؟
گوگل، همواره پتانسیل و معیار خطر seo منفی را اندک نماد داده میباشد. برای مثالً در سال 2012 مت کاتس از مدیر گروه اینترنت اسپم گوگل خاطرنشان کرد که با معرفی ابزار Disavow Links سئوی منفی یا این که Negative بهینه سازی در بدترین شرایط یک مزاحمت به حساب میآید. با اینکه گوگل میپذیرد که هجوم ها سئوی منفی قابلیت و امکان شکل دادن دارا هستند، البته پافشاری داراست این حملات بسیار غیرمعمول میباشند. همینطور، گوگل میتواند خاطیان را شناسایی کرده و با آنها عکس العمل نماید. به علاوه، گوگل به اینترنتمسترها سفارش مینماید که هشیار باشند و مورد ها اینترنت اسپم را گزارش دهند و هر جا که ما یحتاج بود از ابزار Disavow به کارگیری نمایند.
با این موقتا با پاره ای دقت مشخص و معلوم میگردد که موضع گوگل درباره سئو منفی در زمان سالیان اخیر پاره ای عوض شده میباشد. به عنوان مثالً وقتی گوگل اذعان کرد که
رقبا نسبتاًً هیچ کاری نمیتوانند برای جراحت زدن به مرتبهی شما یا این که بیرون کردن اینترنتوب سایت شما از ایندکس گوگل اجرا دهند
البته بعدتر ذکر کرد که:
گوگل به شدت عملکرد مینماید تا از هر سیرتکامل امکانی که وبسترهای دیگر را حاذق سازد به مرتبهی شما زخم بزنند یا این که سایت شمارا از ایندکس ما بیرون نمایند، دوری کند.
در واقع، با اینکه گوگل تصدیق مینماید احتمال شکل دادن سئوی منفی وجود دارد، اما پافشاری دارد این موسسه اقدامات و ابزار مورد نیاز برای مواجهه با اینگونه مشکلی را پیشبینی نموده است و مکان نگرانی نیست.
آرمهایی که می گویند شما قربانی سئوی منفی گردیدهاید
در حالتی که علامتهای تحت را در پیوند بیلدینگ اینترنتتارنما خویش مشاهده می کنید، به نظر می رسد که قربانی سئوی منفی گردیدهاید:
لینک و پیوندهای خیلی زیاد از فرومهای فرنگی
تعداد بسیار متعددی لینک از تارنماهایی با دامنه های .ru، .cz،.cn، .pl، .ro، .bg، .bz، .com.ar، .com.br و info. البته کل این پیوندها احتمالاً غیرطبیعی نخواهند بود، البته درصورتیکه ناگهان با سیل عظیمی از لینکهایی از وب سایتهای فرنگی روبهرو شدید، این موج لینک و پیوندهای تعجب آور و غریب میتواند آرمای از یک حمله باشد.
تعداد متعددی لینک از پستهای وبلاگی تماماً نامرتبط و غیرعادی.
تعداد متعددی لینک دارنده انکر تکست از منابع متعدد. البته باید یادآوری کنیم که اخذ یک لینک و پیوند Sitewide از یک منبع قابل شناسایی، آرمی سئوی منفی وجود ندارد، حتی اگر به طور ناگهانی هزاران پیوند از آن منبع به سمت شما سرازیر شود.
موج ناگهانی و بزرگی از لینکهای مرتبط با وب سایتهای غیرمجاز نظیر وبسایتهای غیراخلاقی یا این که تارنماهای شرطبندی و ... .
آیا حقیقتاً می بایست نگران بهینه سازی منفی بود؟
حقیقت این است که گوگل به نه کوشش مینماید تا اینترنتوبسایتها را با الگوریتمهای خاص خویش از این نوع اشتباهات مصون بدارد و بایستی اظهارکرد که اکثر حصولوامور و سایتها موردنیاز وجود ندارد نگران حمله ها سئوی منفی باشند چون معمولاً وبسایتهایی گزینه هجوم ها بهینه سازی منفی قرار میگیرند که در بازاری به شدت رقابتی و پرسود کار مینمایند. به این ترتیب در اکثر موردها درحالتی که تارنما و بیزنس شما اینگونه قوانینی ندارد پس مکان نگرانی وجود ندارد، هر یکسری که سفارش مستمر این می باشد که احتیاط شرط عقل هست.
با مطالعهی این مقاله اینک فهمیدیم سئو منفی چیست و آیا حقیقتا امکانپذیر میباشد که افراد دیگری بتوانند حالت سئوی اینترنتوبسایت مارا ویرایش نمایند یا این که نه. همینطور از طریقهایی مطلع شدیم که خرابکاران یا این که رقبا می توانند برای ضربه زدن به رده و رتبهی اینترنتوب سایت ما در حاصل کاوش به کار گیری نمایند. اینشیوهها به صورت خلاصه عبارتند از:
هک کردن تارنما
لینک و پیوندبیلدینگ جعلی و اسپم به سایت که باعث میگردد فورا از دیده موتورهای کاوشگر بیفتید!
کپی کردن محتوا و پخش کبیری آن در وب.
حذف شایسته ترین بکلینک و پیوندهای شما با ارسال درخواستهای جعلی به اسم شما برای صاحبان وبسایتها و درخواست حذف بکلینک از آنها.
ایجاد کرد صفحات و حساب های جعلی به اسم شما در کانالهای اجتماعی و کار مخرب دراین کانالها با نام و مارک شما
از سوی دیگر دیدیم که گوگل همچنان سئوی منفی را به دیده یک چالش دانش آموز نمیبیند و با تمرکز به اقداماتی که در راستای پیشگیری و رویا رویی با هجوم ها سئوی منفی ایفا داده می باشد، آن را در بدترین شرایط مزاحمتی قابل رفع میداند. با این وجود ما به شما سفارش می کنیم در شرایطی که کسبوکاری گرانقدر میباشید یا این که جایگاهی خوب در نتیجه ها گوگل و رقبایی سرسخت راجع به فعالیت خویش دارید همواره عالی میباشد جانب احتیاط را رعایت و در شکل ضرورت از راهکارهایی که دراین مقاله معرفی شد به کار گیری نمایید.
امیداست که رسیدگی این نوشتهی علمی برایتان موثر بوده باشد. منتظر نظرها و پیشنهادات شما هستیم.
موتورهای کاوش همواره در کاراییاند تا با ارائه شایسته ترین حاصل به یوزرها، همت خویش را بهبود دهند. با اینکه تمجید صفت \\\\\\\"شایسته ترین\\\\\\\" برای هر شخصی متعدد میباشد، این موتورها به خیر میدانند که چه اینترنتوبسایتها یا این که صفحاتی نیازهای مخاطبانشان را برآورده مینمایند. اینترنتوب سایتهایی که قرار میباشد نیاز یوزرها را برطرف نمایند آموزش سئو مشهد باید خصوصیتهای پایین را داشته باشند:
سهولت در استعمال، کاوش و فهم و شعور رراحت مطالب
ارائۀ داده ها مرتبط، سودمند و قابل استفاده به کاربر
پیاده سازی حرفه ای و مطابقت و همخوانی بودن با مرورگرهای گوناگون و نو
داشتن محتوای باکیفیت، دیدنی و قابل استناد
با وجود توسعه و گسترشهای روزافزون تکنولوژی، درکی آموزش سئو در مشهد که موتورهای کاوش از متنها، تصاویر یا این که ویدیوها داراهستند، هنوز با فهم و ادراک انسانی قابل مقایسه وجود ندارد. موتورهای کاوش، همچنان برای رتبهبندی محتوا متعلق به داده ها متا میباشند (در اینجا مشاجره لزوماً بر سر متاتگها وجود ندارد). این داده ها معمولاً مرتبط با کیفیت تعامل یوزرها با سایتها و صفحات بوده و مرجع اساسی موتورهای کاوش برای تشخیص چگونگی اینترنتوب سایتها به شمار میآیند.
اثر تجربیات کاربری بر بهینه سازی و درجهبندی وبسایتها
معمولاً موتورهای کاوش در کار خویش متغیرهای معدودی را مستقیماً در حیث میگیرند، از جمله کلمه ها کلیدی، پیوندها و ساختار وبسایتها. به علاوه این موتورها با استفاده از ساختار لینکها، معیارهای مربوط به بازدیدهای یوزرها و یادگیری ماشینی، فهم شهودی قابل توجهی از سایتها داراهستند.
قابلیت به کارگیری و تجارب کاربری، از این نظر در جایگاه دوم اهمیت قرار داراهستند. این دو مولفه، تاثیری غیر مستقیم البته شایان توجه بر محبوبیت اینترنتسایتها داشته و موتورهای کاوش این محبوبیت را به چگونگی محتوای تارنما تعبیر و تفسیر مینمایند. محتوای این وب سایتها شاید از لحاظ اشخاص دارای تخصص لزوماً کیفیت بالا به اکانت نیاید، ولی چیزی که موتور کاوش در اینجا تشخیص میدهد، تعداد کلیکها و مجال سپری گردیده در تارنماها میباشد.
ایجاد کرد یک رابط کاربری منطقی و شل سبب ساز رابطه مثبتخیس یوزرها وب سایت، به اشتراکگذاری بیشتر مطالب، بازدیدهای دوباره و صورتخریداری کردن پیوندهای متعددتر گردد. برای موتورهای کاوش، این نشانهها همگی دلایلی برای بالا رفتن رتبۀ اینترنتوبسایت است.
نشانههای محتوای کیفیت بالا
1. نرخ شرکت کردن
هنگامی که یک موتور کاوش، کاغذ حاصل کاوش را به شما اکران میدهد، در بنا شده در حالا رصد کردنِ خلق شما با لینکهای اکران داده گردیده نیز است. در صورتی روی پیوند اولیه کلیک کرده و فورا دکمه بازگشت را بزنید، موتور کاوش این فعالیت را نمادای از نارضایتی شما تلقی مینماید.
موتورهای کاوش پیرو \\\\\\\"کلیکهای زمانبر\\\\\\\" میباشند، یعنی کلیک کردنی که فورا بعد دکمه رجوع و برگشت را نزنید. زمانی اینگونه کاری در روز بارها و بارها تکرار میگردد، موتور کاوش وسعت عظیمی از دادهها را در چنگ خواهد داشت که مبنی بر آنها خواهد توانست درباره چگونگی محتوای سایتها تصمیمگیری نماید.
2. یادگیری ماشینی
گوگل در سال 2011 به الگوریتم رتبهبندی خویش آپدیتی به اسم پاندا اضافه کرد. پاندا تغییری شگرف در تشخیص چگونگی اینترنتوب سایتها بود. گوگل استارت به استفاده از ارزشیابهای انسانی کرد که پیرو محتوای نادر چگونگی میگشتند و به طور دستی به هزاران اینترنتوبسایت امتیاز میدادند. در مرحله آجل از یادگیری ماشینی برای تبعیت خلق و خوی انسانها به کار گیری شد. همین که کامپیوترها توانستند یک وبسایت یا این که محتوای بیچگونگی را به صحت تشخیص دهند، این الگوریتم بر میلیونها تارنما اینترنتی ایفا شد.
سود پایانی، ترتیب وبسایتها در صفحه هاِ نتیجه ها کاوش را بیشتراز 20% تغییر تحول اعطا کرد. کلام بیان کردن درباره الگوریتم پاندا مستلزم یک نوشتهعلمی مستقل است، ولی در اینجا به همین نکته اشاره کنیم که:
پوستههای هنگفت
محتوای خالی
تعداد مقاله ها فراوان شبیه و با زمینه یکسان
وسعت بالای تبلیغات
و محتوایی که به طور خود کار به وسیله رباتها تهیه میشود
میتوانند سبب ساز شوند که گوگل محتوای شمارا تحت عنوان یک محتوای باکیفیت شناسایی نکند.
3. الگوهای لینک کردن
موتورهای کاوش مدتی میباشد متوجه گردیدهاند که وبسایتهای کیفیت بالاخیس، پیوندهای بیشتری از وب سایتهای معدودچگونگیخیس (که تعدادشان بالا می باشد) میگیرند. امروزه، الگوریتمهای نظارت پیوند به طور قابل توجهی توسعه و گسترش کردهاند، ولی محور کار همچنان به عبارتی میباشد.
به کارگیری از سایر ابزارهای احتساب
به غیر از امکاناتی که گوگل ادز به صورت مستقیم برای شما آماده میکند، ابزارهای احتساب دیگری هم وجود دارا هستند که می توانید اطلاعات کمپین گوگل ادز خود را در آن ها وارد نمائید.
ولی جهت اتصال حساب خود لازم هست دسترسیهای مورد نیاز را به پنل گوگل ادز داشته باشید. درپی مهمترین این ابزارها را با هم تفحص میکنیم.
اتصال گوگل ادز به گوگل آنالیتیکس
شما میتوانید حساب کاربری خود در گوگل ادز را به حساب آنالیتیکس سایتتان متصل و آمار ورودیهای خود را در آن بازرسی کنید.
درینموقعیت میتوانید در گوگل آنالیتیکس تمامی جزئیات کمپین و حتی نرخ تبدیل ورودیهای تبلیغ را بازرسی فرمائید. البته برای این مراد لازم میباشد به هر دو حساب آنالیتیکس و گوگل ادز در سطح مدیر دسترسی داشته باشید. بعد از دریافت دسترسی، تنها کاری که مورد نیاز است ایفا دهید این می باشد که وارد حساب آنالیتیکس خود شده و در قسمت Product linking، اتصال گوگل ادز را گزینش فرمایید.
حتما بخوانید: هرآنچه می بایست درباره هزینه تبلیغ در گوگل، شارژ اکانت و دارایی تبلیغ بدانیم
پس از این فعالیت، همگی اطلاعات حساب گوگل آموزش سئو در مشهد ادز شما در نصیب Acquisition و در منوی Google Ads قابل مشاهده خوهد بود.
استفاده از سایر ابزارهای نظارت
به غیر از آنالیتیکس که البته یکی از سرویسهای گوگل هم محسوب میشود، ابزارهای دیگری هم وجود دارد (Third party) که شما میتوانید به حساب گوگل ادزتان متصل نمایید و اطلاعات کمپین خود را روی آنها تحقیق و بازرسی کنید.
مهمترین این ابزارها عبارتند از: Firebase، Adjust، Salesforce و سایر ابزارهایی که قابلیت و امکان اتصال به گوگل ادز را داشته باشند.
از جمله، ابزار Adjust یکیاز این ابزارهای بازرسی برای نصب اپلیکیشن گوشی میباشد که میتوانید با اتصال آن به حساب گوگل ادز خود، دادههای دلخواهتان را از گوگل ادز دریافت و در داشبورد خود ملاحظه کنید.
چه چیزهایی اصلی می باشد که بدانیم؟
از قدیم گفتهاند که کاسب باید بالاسر دستیابیوکار خودش باشد. این گزاره خیلی درست است. شما باید بدانید چه خبر میباشد و سرمایه شما چه طور مصرف می شود. خوشبختانه گوگل ادز در کمل شفافیت کلیه جزئیات کمپین را در اختیار شما قرار میدهد. بهدنبال مهمترین چیزهایی که باید مطالعه نمایید را توضیح میدهیم.
همواره هزینهها را تفحص کنید
ملاحظه کنید هر کمپین، تبلیغ و حتی واژه و کلمه کلیدی چقدر برای شما هزینه داشته میباشد. آیا این هزینه را موردنیاز است کاهش دهیم یا نه. در نوشتهی علمی گذشته این محرمانه درخصوص باصرفهسازی هزینهها سخن کردهایم.
نرخ تبدیل را مطالعه کنید
ملاحظه کنید هر کلمه، تبلیغ و کمپین چه میزانی برای شما مشتری نهایی آورده می باشد. آیا کلماتی داشتهاید که فقطً هزینه روی دست شما گذاشتهاند؟ پس می بایست جلویشان را بگیرید. البته وقتی که از استراتژیهای بهاگذاری خودکار به کارگیری می کنید، گوگل ادز کارایی میکند بهاها را بهینه کند.
معیار و منفعت فروش را هم محاسبه کنید
پیش از اینً هم گفتیم که شما می توانید واحد سنجش فروش تولیدها خودتان را هم به عنوان یک متغیر به گوگل ادز ارسال نمائید. دراین مورد حتماً نوشتهیعلمی «تگ منیجر چیست» را بازرسی نمائید.
با این کار، شما میتوانید بفهمید که هم اکنون هر کلمه نه صرفا چه چند فروش داشته، بلکه چه میزانی برای شما سودآور بوده میباشد. این پیشرفتهترین سطح بهینهسازی در گوگل ادز میباشد. اما چنانچه از استراتژی Target ROAS به کارگیری نمایید، زحمت با صرفهکردن این لغات بر عهده خود گوگل ادز است.
سایر شاخصها را هم رسیدگی نمایید
نسبتاًً همه اطلاعاتی که در پنل گوگل ادز مشاهده میکنید، مهم میباشند و میتوانند به شما امداد کنند. نرخ کلیک را پژوهش فرمائید و مطمئن شوید زیر نیست. امتیاز کیفی تبلیغ را هم مطلقاً پژوهش نمائید و مطمئن شوید کلمات شما امتیاز بالایی دریافت کردهاند. علاوه بر اینها، شما متغیرهای دیگری هم دارید که بد نیست به مرور فرصت با همگی آنها آشنا شوید و در جای مایحتاج به کار گیری فرمائید.